E-shop Univerzitního knihkupectví

Úvodní stránka e-shopu   |   Publikace vydané na OU   |   Ostatní vydavatelé   |   Univerzitní předměty

Vyhledávání




Architektura a umění | Atlasy a průvodce | Audioknihy, CD | Beletrie, cestopisy, biografie | Cizí jazyky a cizojazyčná literatura | Časopisy a sborníky | Český jazyk a literatura | Dětská literatura | Dětská populárně-naučná literatura | Ekonomie, management, právo | Fauna, flóra, ekologie | Filozofie, náboženství, politologie | Historie a fakta | Hry a volný čas | Hudební a dramatická výchova | Jazykověda a literární věda | Lékařská literatura a ošetřovatelství | PC literatura, média a komunikace | Pedagogika | Populárně-naučná literatura | Předškolní pedagogika | Přírodní vědy | Psychologie | Regionální literatura | Rozvoj osobnosti, rodina, výchova a vztahy | Sociologie a sociální práce | Speciální pedagogika | Sport, zdraví a výživa | Tvořivost, hobby, řemesla | Věda a technická literatura |

Počet položek v košíku: 0
Zobrazit košík   Objednat

Detail

Aspekte des Fachtextverstehens im Deutschen bei Studenten mit Legasthenie

Zboží je SKLADEM připraveno k odeslání.
Poštovné u nás již od 42,-Kč


Název:Aspekte des Fachtextverstehens im Deutschen bei Studenten mit Legasthenie
Autor:Halfarová Libuše
Nakladatel:Filozofická fakulta OU
Rok vydání:2015
Vydání:1
Počet stran:185
Formát:A5
Vazba:brožovaná
Původní cena:180,- Kč
Prodejní cena:20,- Kč
Daň:10%
ISBN:978-80-7464-729-1
EAN:9788074647291
Anotace:Předkládaná publikace se zabývá problematikou dyslexie v dospělém věku a jejími projevy při studiu německého jazyka na vysoké škole. Východiskem předkládané knihy byl vlastní výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru vlivu optimalizace textu.
Hlavním nástrojem výzkumu je optimalizace textu založená na praktické realizaci „hamburského konceptu srozumitelnosti“. Dále je brán ohled na obtížnost textu, pro jejíž určení existuje mnoho vzorců používajících různých faktorů. V této práci je vzhledem k charakteru analyzovaných textů aplikován vzorec LIX od C. H. Björnsona, který zohledňuje délku a počet slov a vět v textu.
V práci jsou pro porovnání míry a kvality porozumění originálních a optimalizovaných textů popsány všechny textové báze formou propozic a tyto konfrontovány se sítí propozic zaznamenanou zkoumanými recipienty.


Die vorliegende Publikation beschäftigt sich mit der Problematik der Legasthenie im Erwachsenenalter und mit ihren Erscheinungsformen während des Studiums der Fremdsprache Deutsch an der Hochschule. Ausgangspunkt für den vorliegenden Band war die eigene Untersuchung, deren Ziel es war, das Wirkungsausmaß der Optimierung des Textes festzustellen.
Das zentrale Instrument der vorliegenden Untersuchung ist die auf der praktischen Umsetzung des „Hamburger Verständlichkeitskonzeptes“ beruhende Textoptimierung. Des Weiteren wird der Faktor der Textschwierigkeit berücksichtigt. Zur Bestimmung des Schwierigkeitsgrades des Textes gibt es mehrere Formeln, die mit unterschiedlichen Faktoren arbeiten. In dieser Arbeit findet im Hinblick auf den Charakter der analysierten Texte das LIX-Verfahren Anwendung, das die Faktoren „Wortlänge“, „Satzlänge“ und „Satzanzahl“ im Text berücksichtigt.
In dieser Arbeit werden für den Ausmaß- und Qualitätsvegleich des Textverstehens der Originaltextfassungen und der optimierten Texte alle Textbasen propositional beschrieben und diese Beschreibungen mit dem von den Rezipienten aufgenommenen Propositionsnetz konfrontiert.
Typ:kniha
Záznam vložen:15. 12. 2015
Poslední aktualizace:08. 12. 2021
Fotografie: Aspekte des Fachtextverstehens im Deutschen bei Studenten mit Legasthenie