E-shop Univerzitního knihkupectví

Úvodní stránka e-shopu   |   Publikace vydané na OU   |   Ostatní vydavatelé   |   Propagační předměty

Vyhledávání




Atlasy a průvodce | Audioknihy, CD | Beletrie | Cizí jazyky a cizojazyčná literatura | Časopisy a sborníky | Český jazyk a literatura | Dětská literatura | Ekonomie, management, právo a počítačová literatura | Filozofie, náboženství, politologie | Historie | Hry a volný čas | Hudební a dramatická výchova | Jazykověda a literární věda | Lékařská literatura a ošetřovatelství | Matematika a přírodní vědy | Ostatní | Pedagogika | Populárně-naučná literatura | Předškolní pedagogika | Psychologie | Sociologie a sociální práce | Speciální pedagogika | Sport, zdraví a výživa | Umění, architektura, tvořivost | Věda a technická literatura |

Počet položek v košíku: 0
Zobrazit košík   Objednat

Detail

Didaktika literatury: výzvy oboru

Zboží je SKLADEM připraveno k odeslání.
Poštovné u nás již od 42,-Kč


Název:Didaktika literatury: výzvy oboru
Autor:Hník
Nakladatel:Karolinum
Rok vydání:2014
Vydání:1
Počet stran:179
Formát:A5
Vazba:brožovaná
Prodejní cena:200,- Kč
Daň:10%
ISBN:978-80-246-2626-0
EAN:9788024626260
Anotace:Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
Typ:kniha
Záznam vložen:07. 09. 2016
Poslední aktualizace:18. 09. 2020
Fotografie: Didaktika literatury: výzvy oboru