E-shop Univerzitního knihkupectví

Úvodní stránka e-shopu   |   Publikace vydané na OU   |   Ostatní vydavatelé   |   Propagační předměty

Vyhledávání




Atlasy a průvodce | Audioknihy, CD | Beletrie | Cizí jazyky a cizojazyčná literatura | Časopisy a sborníky | Český jazyk a literatura | Dětská literatura | Ekonomie, management, právo a počítačová literatura | Filozofie, náboženství, politologie | Historie | Hry a volný čas | Hudební a dramatická výchova | Jazykověda a literární věda | Lékařská literatura a ošetřovatelství | Matematika a přírodní vědy | Ostatní | Pedagogika | Populárně-naučná literatura | Předškolní pedagogika | Psychologie | Sociologie a sociální práce | Speciální pedagogika | Sport, zdraví a výživa | Umění, architektura, tvořivost | Věda a technická literatura |

Počet položek v košíku: 0
Zobrazit košík   Objednat

Detail

Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy

Zboží je SKLADEM připraveno k odeslání.
Poštovné u nás již od 42,-Kč


Název:Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy
Autor:Hník
Nakladatel:H+H
Rok vydání:2007
Vydání:1
Počet stran:157
Formát:160x230
Vazba:brožovaná
Prodejní cena:129,- Kč
Daň:10%
ISBN:80-7319-067-2
Anotace:Publikace Ondřeje Hníka je určena pedagogům na prvním stupni základních škol a studentům pedagogických fakult. Sestává ze dvou částí, které na sebe navazují. První obsahuje teoretické poznatky z vyučování literární výchovy na tomo stupni školy, druhá jejich praktické využití v hodinách literární výchovy.
Cílem publikace je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň připravit půdu pro stupeň druhý. Hravá interpretace v rámci literární výchovy umožňuje dětem pracovat s uměleckým textem. Do centra výchovného působení se tak dostává literární zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek odkrývají umělecký rozměr textu, nejen jeho význam. Publikace se zaměřuje na tvorbu programu s hravým, kreativním obsahem z hlediska literárně teoretického a didaktického, ale i širších hledisek všestranného rozvoje osobnosti, ekologických, duchovních a obecně lidských souvislostí. Autor vychází nejen ze své praxe z vedení seminářů na Pedagogické fakultě UK v Praze, ale i z přímého působení v hodinách čtení a literární výchovy na základní škole, ze studia dokumentací ze závěrečných praxí studentů učitelství i z četných debat s učiteli prvního a druhého stupně základní školy.
Publikace zdůrazňuje důležitost úlohy přirozeného učení v literární výchově a nutnost vyvažovat její teoreticky výkladovou část kreativitou a zážitkovostí. Přispívá k efektivní literární výchově a k formování tvůrčí rozvinuté osobnosti. Důraz je kladen na dovednostní složku literární výchovy v tvořivých činnostech. Žák musí mít možnost vyzkoušet si umělecký výraz nebo vyjádřit se k uměleckému textu. Získává tak vztah k literárním textům a kultivovanému čtenářství.
Kreativní interpretace směřuje k individuálnímu výkladu uměleckého textu, dítě musí např. vymýšlet příběh, uhádnout postavu z pohádky, hledat adekvátní slovo. Autor uvádí metody a postupy, jimiž osvětluje tvořivou náplň obsahu. Publikace má umožnit doplnění některých mezer ve výchovných oblastech - klade např. důraz na práci s poezií, navazuje na podněty tvořivého slohu. Program je koncipován tak, aby navazoval na dětskou přirozenost a spontaneitu a rozvíjel osobnost dítěte po stránce literárně výchovné a obecně lidské.
Praktických souborů námětů tvořivých činností z oblasti literární výchovy je na našem trhu nedostatek.
Typ:kniha
Záznam vložen:05. 04. 2007
Poslední aktualizace:18. 09. 2020
Fotografie: Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy