E-shop Univerzitního knihkupectví

Úvodní stránka e-shopu   |   Publikace vydané na OU   |   Ostatní vydavatelé   |   Propagační předměty

Vyhledávání




Atlasy a průvodce | Audioknihy, CD | Beletrie | Cizí jazyky a cizojazyčná literatura | Časopisy a sborníky | Český jazyk a literatura | Dětská literatura | Ekonomie, management, právo a počítačová literatura | Filozofie, náboženství, politologie | Historie | Hry a volný čas | Hudební a dramatická výchova | Jazykověda a literární věda | Lékařská literatura a ošetřovatelství | Matematika a přírodní vědy | Ostatní | Pedagogika | Populárně-naučná literatura | Předškolní pedagogika | Psychologie | Sociologie a sociální práce | Speciální pedagogika | Sport, zdraví a výživa | Umění, architektura, tvořivost | Věda a technická literatura |

Počet položek v košíku: 0
Zobrazit košík   Objednat

Detail

Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji

Zboží je SKLADEM připraveno k odeslání.
Poštovné u nás již od 42,-Kč


Název:Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji
Autor:Vicherková
Nakladatel:Pedagogická fakulta OU
Rok vydání:2018
Vydání:1
Počet stran:190
Formát:160x235
Vazba:brožovaná
Prodejní cena:120,- Kč
Daň:10%
ISBN:978-80-7599-045-7
Anotace:Cílem textu je zamyslet se nad hledáním odpovědí, jaké čtenářské dovednosti a čtenářské strategie uplatňují vybraní patnáctiletí žáci v MSK ČR k porozumění textu a jací činitelé mají vliv na kvalitu učení, kvalitu čtení, tedy co ovlivňuje úroveň čtenářských strategií daného vzorku respondentů.
První kapitola popisuje teoretické a empirické cíle námi realizovaného výzkumu čtenářských strategií patnáctiletých žáků v MSK. Dále se text zaměřuje na deskripci, analýzu a hodnocení vybraných východisek, např. mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti OECD, PISA, PIRLS, které souvisí s podporou funkční gramotnosti, specificky čtenářské gramotnosti, jako jedné z významných priorit a předpokladů všeobecného i specifického vzdělávání.
Druhá kapitola vymezuje základní pojmy, které se týkají zkoumané oblasti i s objasněním aktuálních trendů v aplikaci metod kritického myšlení, psaní a dalších dílčích metodicky zaměřených aktivačních postupů ve výuce čtenářských strategií patnáctiletých žáků na 2. stupni základní školy.
Třetí kapitola charakterizuje, objasňuje koncepci metodologie námi realizovaného výzkumného šetření a jeho vybraných výstupů prostřednictvím tří výzkumných fází. Text se zaměřuje např. na používané zdroje, metody práce s textem, frekvenci práce s textem s různými typy textů, způsoby ověřování porozumění textu u cílové skupiny respondentů. Problematika výchovy ke čtenářství je prezentována ze dvou pohledů, a to pohledu patnáctiletých žáků a pohledu učitelů českého jazyka v MSK ČR.
V závěrečné části práce shrnujeme výsledky výzkumu hodnocením splnění cílů a úvahou nad možným přínosem práce v pedagogické, didaktické, školní i mimoškolní realitě, ale i v každodenních komunikačních situacích.
Typ:kniha
Záznam vložen:28. 01. 2019
Poslední aktualizace:18. 02. 2019
Fotografie: Pohled na úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků v Moravskosl. kraji